Organizacja pracy hostessy

Obecnie zawód hostessy jest bardzo popularny, zwłaszcza wśród studentek oraz uczennic. Dzięki niej, młode osoby mogą całkowicie lub chociaż częściowo, stać się niezależnie i samodzielne.
Mimo iż praca nie wydaje się być specjalne wymagająca, aby móc ją pełnić trzeba odznaczać się pewnymi cechami charakteru i chodzi tutaj nie tylko o miłe usposobienie ale również wytrwałość i cierpliwość. Ponadto, hostessa musi umieć się podporządkować oraz przystosować do różnych sytuacji.
Każda agencja hostess posiada wśród swojej kadry pracowniczej tak zwanych koordynatorów każdego zlecenia. Jest to jak najbardziej zrozumiałe. Agencje hostess aby nie narażać dobrego imienia firmy, powinny starać się o by klient był zadowolony z pracy każdej hostessy. Prócz tego taka osoba, pełni także role negocjatora po między firmą zatrudniającą, agencją oraz hostessami. Taka osoba zmuszona jest kontrolować dokładnie pracę oraz ustalenia całego zespołu.
Zadaniem takiego koordynatora jest na początku przydzielenie zadań każdej hostessie oraz określenie dokładnego zakresu obowiązków każdej z nich. Dobrze jest gdy każda z hostess otrzyma takie informacje w formie maila lub też notatki. Dzięki temu uniknie się problemów.
Mimo iż niektóre z ustaleń mogą wydawać się być całkiem oczywiste i tak konieczne jest ich wyszczególnienie, dzięki czemu uniknąć można dezorganizacji. Należy ustalić wszystko w najmniejszym szczególe, od typu ubrania, po przez makijaż aż po dokładną tematykę zlecenia. Nie można również wspomnieć o podaniu dokładnego miejsca, czasu oraz godziny w którym ma przebiegać praca każdej hostessy.

Powiązane: